09123193979
شنبه تا چهارشنبه 09:00 تا 17:00

راهنمای خرید آب شیرین کن صنعتی

راهنمای خرید آب شیرین کن صنعتی
  • آب شیرین کن صنعتی یا دستگاه تصفیه آب صنعتی، سیستم پیچیده‌ای است که برای تصفیه آب به منظور استفاده در صنایع مختلف مانند نیروگاه‌ها، صنایع شیمیایی، تولید غذا و غیره استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها به منظور حذف آلودگی‌ها و ترکیبات مختلف زیستی، شیمیایی و فیزیکی از منابع آبی استفاده می‌شوند.

    اگر نیاز به راهنمای خرید آب شیرین کن صنعتی دارید باید بگوییم به مواردی همچون متریال پمپ، گارانتی، خدمات پس از فروش و… توجه داشته باشید.ما در این مقاله به صورت جامع و کامل به این موارد پرداخته‌ایم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

    موارد مورد استفاده آب شیرین کن صنعتی

    موارد استفاده آب شیرین کن صنعتی

    برخی از صنایعی که از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند عبارتند از:
    – صنایع تولید نوشیدنی
    – صنایع غذایی و لبنی
    – کارخانجات تولید آرد
    – بیمارستان‌ها
    – پرورش دام و طیور
    – استخر و جکوزی

    مزیت های آب شیرین کن صنعتی

    پیش از آنکه به راهنمای خرید آب شیرین کن صنعتی بپردازیم بهتر است با مزیت‌های این دستگاه آشنا شوید:

    1. **بهداشت و سلامت**: با استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی می‌توان باکتری‌ها، ویروس‌ها، انگل‌ها و سایر عوامل آلودگی را به صورت کامل از آب حذف کرد.

    2. **محافظت از تجهیزات**: با حذف ذرات معلق و رسوبات موجود در آب، دستگاه‌ها، لوله‌ها و تجهیزات صنعتی در معرض خرابی و آسیب کمتری قرار می‌گیرند.

    3. **بهبود کارایی فرآیندها**: آب تصفیه شده سبب بهبود کارایی فرآیند های صنعتی می‌شود.

    4. **حفاظت از محیط زیست**: تصفیه آب صنعتی به عنوان یک فرآیند پاکسازی، به حفظ محیط زیست کمک می‌ کند.

    5. **کاهش هدررفت آب**: دستگاه آب شیرین کن صنعتی با تصفیه و بازیافت آب مصرفی میزان هدررفت آب را کاهش می‌ دهد.

    6. **پیشگیری از آسیب به سلامتی**: تصفیه آب صنعتی با حذف آلاینده‌ ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها، به سلامتی افرادی که با آب تصفیه شده در تولید و فرآیندهای صنعتی در ارتباط هستند نیز کمک می‌کند.

    7. **پایداری و انطباق با مقررات**: با به کار گیری دستگاه تصفیه آب صنعتی شرکت‌ ها و واحدهای صنعتی قادرند به رعایت مقررات و استانداردهای مربوط به کیفیت آب و حفاظت از محیط زیست بپردازند.

    انواع آب شیرین کن صنعتی

    آب شیرین کن‌های صنعتی دارای انواع مختلفی هستند که شامل این موارد می‌شود: سختی‌گیر رزینی، اسمز معکوس RO، اولترافیلتراسیون UF، سیستم تقطیر MED و نانوفیلتراسیون NF. از میان دستگاه‌های نام برده‌شده نوع اسمز معکوس RO از اهمیت بیشتری برخوردار است. که برای خرید آن با ظرفیت‌های متفاوت می‌توانید به لینک‌های زیر مراجعه نمایید:

    خواندن 👈:  نقش کربن جاکوبی در تولید آبمیوه و خوراکی‌ها

    دستگاه تصفیه آب صنعتی چه کاربردهایی دارد

    کاربردهای مهم آب‌شیرین‌کن

    به‌طورکلی سیستم‌های آب‌شیرین‌کن صنعتی در مراکز زیر به‌وفور استفاده می‌شوند.

    1. مراکز مسکونی و اداری
    2. مراکز دامداری و طیور صنعتی
    3. زمین‌های کشاورزی و گلخانه‌ای
    4. مراکز تولید مواد آرایش، دارویی و بهداشتی
    5. تأمین آب به‌منظور شستشوی تجهیزات تهیه نوشیدنی‌ها، تولید یخ و یا به‌عنوان ماده اولیه در پروسه‌های تولید در صنایع غذایی
    6. برای شستشوی قطعات و خنک‌کردن ماشین‌آلات و نیز تهیه‌کردن محلول‌های شیمیایی در صنعت خودروسازی
    7. تأمین آب تصفیه شده برای تهیه محصولات شیمیایی شستشوی تجهیزات و خنک‌کردن واحدهای تولیدی در صنعت پتروشیمی.
    8. تصفیه آب صنعتی به تأمین آب جهت تهیه بخار و آب تغذیه برای توربین‌های سیستم خنک‌کننده و سیستم‌های تهویه نیروگاه‌ها کمک بسیاری می‌کند.
    9. سیستم تصفیه آب می‌تواند در تأمین آب سالم و فاقد آلودگی به‌منظور خنک‌کردن و شستشوی قطعات تهیه محلول‌های شیمیایی و تزریق آب در پروسه تولید فولاد کمک بسیاری کند.
    10. آب‌شیرین‌کن صنعتی در تهیه محصولات شیمیایی خنک‌کننده تجهیزات شست‌وشو و تمیزکاری در صنعت شیمیایی کمک بسیاری می‌کند.
    11. تصفیه آب صنعتی در تأمین آب پاک برج خنک‌کننده نیز کاربرد بسیاری دارد

    جدا از موارد بیان شده آب‌شیرین‌کن در بسیاری از صنایع نظیر صنایع الکتریکی، رنگ و نساجی، تأمین آب برای سیستم‌های حرارتی و برودتی و…. نیز کاربرد فراوانی دارد. دانستن کابردهای این دستگاه شما را در راهنمای خرید آب شیرین کن صنعتی یاری می‌کند.

    نقش حیاتی آب‌شیرین‌کن صنعتی در تصفیه آب فاضلاب

    یکی از اهداف تصفیه آب صنعتی جلوگیری از ورود آب آلوده فاضلاب‌های شهری و صنعتی به محیط‌زیست و آب‌های روان نظیر رودخانه و دریا است. چراکه پساب‌های صنعتی عموماً دارای مواد شیمیایی بسیار خطرناکی هستند. صنعتگران می‌بایست بسته به نوع این آلاینده‌ها از تکنولوژی‌های متفاوتی برای فیلتراسیون استفاده نمایند.

    خواندن 👈:  بایوساید چیست؟ 2 نوع بایوساید مهم را بشناسید

    با این‌حال برخی مراحل به‌صورت کلی در تصفیه تمام فاضلاب‌های شهری و صنعتی مشترک می‌باشد. این مراحل شامل شفاف‌سازی، نرم کردم آب به کمک سختی‌گیر و مواد آن و فرایندهای خاص دیگر به‌منظور فیلتر فلزات و مواد آلی می‌باشد.

    چنانچه مایل به خرید تجهیزات آب‌شیرین‌کن صنعتی نظیر انواع پمپ یا فیلتر شنی هستید می‌بایست به‌تمامی نکات در این حوزه توجه فرمایید. از همین رو شما نیاز به مشاور با کارشناس در این حوزه دارید، متخصصان و کارشناسان ما در گروه مهام پالایش می‌توانند مشکل شما را برطرف کنند و شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

    مراحل دستگاه تصفیه آب صنعتی

    1. **جذب آب میکاپ**: آب از طریق یک سیستم خنک‌کننده در جریان است و بخشی از آن به تبخیر، نشت، و چکه کردن از دست می‌رود.
    2. **فیلتراسیون**: در مرحله دوم جریان آب از طریق یک یا چند واحد تصفیه برای حذف رسوب، کدری، و مواد آلی فیلتر می‌شود.
    3. **نرم سازی**: در این بخش سختی آب کاهش می‌یابد.
    4. **افزودن شیمیایی**: در این جا، تنظیمات شیمیایی و تغییر میزان PH که اعمال می‌شود باعث می‌شود ذرات روی هم جمع شوند و به دنبال آن لخته سازی انجام می شود.
    5. **فیلتراسیون جریان جانبی**: در این مرحله فیلتراسیون جریان جانبی انجام می‌شود.
    6. **پس از تصفیه**: در این جا آب تصفیه شده برای استفاده در فرآیندهای مختلف آماده می‌شود.

    برای خرید آب شیرین کن صنعتی از مهام پالایش کلیک کنید.

    راهنمای خرید آب شیرین کن صنعتی

    راهنمای خرید آب شیرین کن صنعتی

    خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی می‌تواند بسیار سخت و پرهزینه باشد. اگر به برخی از نکات در هنگام خرید توجه نکنید ممکن است بر هزینه و دشواری این امر بیفزایید. بنابراین ما در این جا به صورت جامع در مورد راهنمای خرید آب شیرین کن صنعتی صحبت می‌کنیم تا در صرف هزینه و وقت شما جلوگیری شود. در خرید تصفیه آب صنعتی به موارد زیر توجه کافی را داشته باشید:

    کیفیت آب خروجی فاکتوری بسیار مهم در انتخاب بهترین تصفیه آب صنعتی

    کیفیت آب دستگاه تصفیه بسیار مهم و حائز اهمیت است. در ابتدا باید کیفیت آب محل مورد نظر و شوری آن را بسنجید. اگر کیفیت آب محل مذکور در حد قابل قبولی نباشد می‌تواند برای سلامت ساکنین خطرساز باشد و در این صورت به دستگاهی نیاز دارید که بتواند تمامی املاح و میکروارگانیسم‌ها را حدف نماید.

    خواندن 👈:  صفر تا صد چگونگی افزایش راندمان در دستگاه سختی‌گیر

    انتخاب دستگاه مناسب

    در ابتدا از خودتان بپرسید انتظارتان از دستگاه تصفیه آب چیست؟ این سوال می‌تواند راهنمای خرید آب شیرین کن صنعتی برای شما باشد. اگر سختی آب شما بیش از 500 است باید حتما دستگاه اسمز معکوس تهیه نمایید. این دستگاه به کمک یک فیلتر، مولکول‌های آب را از املاح دیگر جداسازی می‌کند. از فیلترهای به‌کار رفته در این دستگاه می‌توان به فیلتر ممبران اشاره کرد.

    گارانتی و خدمات پس از فروش

    یکی از مواردی که در هنگام خرید باید به آن توجه داشت گارانتی و خدمات پس از فروش است. پمپ‌های صنعتی در فواصل زمانی معین نیاز به تعویض فیلتر دارند بنابراین سعی کنید از نمایندگی‌هایی که خرید کنید که امکان سرویس دوره‌ای پمپ و در صورت نیاز تامین قطعات پمپ را داشته باشد.

    میزان ظرفیت تصفیه آب در روز چقدر است؟

    میزان ظرفیت تصفیه آب در روز

    از موارد پر اهمیت در راهنمای خرید آب شیرین کن صنعتی، توجه به میزان ظرفیت تصفیه آب در روز است. هر دستگاه تصفیه آبی دارای یک ظرفیت خاص در طول شبانه روز می‌باشد. مقدار ظرفیت دستگاه تصفیه صنعتی به فیلتر ممبران بستگی دارد.

    متریال و جنس پمپ یکی از پارامترهای مهم در راهنمای خرید آب شیرین کن صنعتی است

    یکی از مهم‌ترین مواردی که در انتخاب بهترین پمپ تصفیه آب صنعتی باید به آن توجه داشته باشید، متریال به کار رفته در ساخت پمپ است. این مورد علاوه بر تاثیری که بر روی طول عمر دستگاه دارد، می‌تواند بر کیفیت آب خروجی از دستگاه هم موثر باشد.

    جمع بندی

    در این مقاله راهنمای خرید آب شیرین کن صنعتی موضوع مورد بحث ما بود. با انواع دستگاه تصفیه آب صنعتی آشنا شدیم و دانستیم که برترین نوع این دستگاه‌ها، اسمز معکوس RO است. و برای خرید آن باید به نکاتی از قبیل متریال، گارانتی، خدمات پس از فروش و… توجه داشته باشید.

    از توجه شما عزیزان بسیار سپاسگزاریم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    اشتراک‌گذاری مقاله
    5 1 رای
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest

    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    جدیدترین مقالات

    محصولات مرتبط

    تماس مستقیم 09123193979